Wednesday 4 July 2012

Info: Faktor-Faktor Saiz zakar Lelaki (Info Kesihatan)

Entri kali ini akan berkongsi dengan anda mengenai Faktor-faktor yang mungkin mempengaruhi saiz zakar seseorang lelaki. 
So, lets check out :)




SAIZ NORMAL

Ramai lelaki yang masih kurang yakin dengan saiz zakar mereka, sedangkan hakikatnya mereka mempunyai saiz yang normal. Saiz zakar lelaki semasa ereksi  secara purata ialah  antara empat hingga enam inci dengan ukur lilit antara empat hingga enam sentimeter. Untuk saiz yang kurang daripada saiz zakar normal iaitu di bawah 9 cm, berkemungkinan anda berhadapan dengan sedikit cabaran..


FAKTOR-FAKTOR

Kekurangan pengambilan zink ketika ibu hamil mempengaruhi perkembangan organ pembiakan. Walaupun begitu, adalah di sarankan ibu-ibu hamil memintan asihat doktor sebelum membuat keputusan mengambil zink sebagai makanan tambahan.


Seperti yang anda tahu, nasi adalah makanan ruji untuk penduduk Malaysia. Untuk pengetahuan anda, semasa proses pembesaran protein amat diperlukan berbanding karbohidrat. Selain itu juga, nasi mengandungi unsur yang boleh menghalang penyerapan zink dalam tubuh.


Dari segi pakaian pula, pemakaian seluar dalam yang ketat sepanjang masa boleh menyekat pembesaran zakar. Oleh itu cuba hindari menggunakan seluar dalam yang ketat dengan menggantikan seluar dalam yang sedikit longgar atau boxer. Peredaran darah yang lancar akan menggalakan pertumbuhan zakar yang positif


Saiz batang zakar juga boleh dipengaruhi oleh faktor keturunan dan bangsa seseorang.


No comments:

Post a Comment